Нашел такое видео в телегекамера из грузовика на парковке траков прям считай в упор показывает момент падения.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Нашел такое видео в телегекамера из грузовика на парковке траков прям считай в упор показывает момент падения.
Почему не мог? В Чикаго-1979 так и было. Почти так. Во всяком случае внешнего воздействия в момент крушения не было - отрыв произошёл из-за нарушения стандартных процедур при ТО.Двигатель "просто так" оторваться от самолета не мог, чтобы разрушить узлы крепления пилона при разбеге по ВПП одного только пожара недостаточно, судя по тому, что двигатель лежит без капотов на БПБ летного поля было значительное механическое внешнее воздействие
Я читал доступные мне материалы по АП ДС-10 в 1979 г. в Чикаго, например: "Образовавшаяся трещина длиной 30 см не была своевременно обнаружена механиками авиакомпании, поскольку находилась во внутренней, необслуживаемой части пилона. За те восемь недель, которые прошли с момента появления трещины до рокового дня 25 мая 1979 года, металл в зоне разрушения ослабел настолько, что не выдержал нагрузок очередного взлета и сломался.Почему не мог? В Чикаго-1979 так и было. Почти так. Во всяком случае внешнего воздействия в момент крушения не было - отрыв произошёл из-за нарушения стандартных процедур при ТО.
Мой освежитель памяти говорит, что и без всякого пожара:Двигатель "просто так" оторваться от самолета не мог, чтобы разрушить узлы крепления пилона при разбеге по ВПП одного только пожара недостаточно
Here are more detailed facts about the incident you asked about — USAir Flight 224 on 5 December 1987.
Basic facts
- Aircraft: Boeing 737‑2B7, registration N319AU. Flight Safety Foundation+2UPI+2
- Operator: USAir. Flight Safety Foundation+1
- Flight plan: Departed from Philadelphia International Airport (PHL) bound for Boston Logan International Airport (BOS). Flight Safety Foundation
- Location of incident: about 6 miles from Philadelphia, in Deptford Township, New Jersey. libraryonline.erau.edu+1
- Phase: Climb through about 4,000 ft when the failure occurred. Flight Safety Foundation+1
- Outcome: The engine (no. 2 / right engine) separated from the wing and impacted an open field. No fatalities; the aircraft landed safely.
Cause & technical details
- The investigation by the National Transportation Safety Board (NTSB) found:
- Fatigue failure of the aft engine-mount cone bolt on the right engine. The crack initiated in the radius undercut of the bolt. Flight Safety Foundation+1
- Because the aft bolt failed, the forward mount cone bolts and the secondary support cable then failed under overload, allowing the engine to separate. Flight Safety Foundation
- The failure was attributed to previous damage, resulting in mismatched surfaces between the bolt and the isolation mount, loss of torque under cyclic loads, and subsequent fatigue. libraryonline.erau.edu+1
- Additional: After engine separation, the aircraft lost hydraulic pressure in the “B” system and flaps could only extend to 10 degrees.
Additional remarks
- The UPI report noted that the 4,500-pound engine made a two-foot-deep crater when it hit the field. UPI
- Passengers onboard reported hearing “extreme turbulence” or ripping metal noise, and one passenger claimed to see the engine “slowly coming off” before it detached. UPI
- The Washington Post article (1989) states that this incident was a trigger for the FAA to require stronger inspections and attachment mechanisms for 737 engine mounts.
ДаБудет ли FAA проводить расследование катастрофы в условиях шатдауна?