Зарубежный авиапром - обсуждение общих вопросов

на прошлое Рождество, 25 декабря мы полетели в с женой в Барселону, эконом класс в 747м, люфтганза до франкфурта. самолету лет 25 и креслам столько же. а у меня спинка не фиксируется. позвал стюардессу, та давай ремонтировать, решила посмотреть как оно там правильно и полезла посмотреть как устроено кресло на котором сидела жена. поломала и его. а смолет полный. короче используя слово капут дважды она объяснила суть проблемы старшей борт проводнице и с позволения капитана нас передили в нос в бизнесс класс
Сам небось и сломал.
Надо было и в бизнесе сломать, пересадили бы в первый наверх.
А летел бы один - то и в спальник к стюре! Уа-ха-ха! :birthday:
 
Реклама
Сам небось и сломал.
Надо было и в бизнесе сломать, пересадили бы в первый наверх.
А летел бы один - то и в спальник к стюре! Уа-ха-ха! :birthday:
я на работе своим рассказал, те всё, захожу в самолет и превым делом ломаю свою кресло и требую бизнесс
 
Ту-155, экономом летайте - там норм кресла у САС. А черные подголовные салфеточки - ну это чтоб проверять сразу - у кого перхоть :))))

astoronny, профи бы нанял киллера кресел, который еще на прошлом рейсе занял бы его кресло и сломал, а он бы уже сел в сломанное, как будто так и было ))))
 
Ту-155, экономом летайте - там норм кресла у САС. А черные подголовные салфеточки - ну это чтоб проверять сразу - у кого перхоть :))))

astoronny, профи бы нанял киллера кресел, который еще на прошлом рейсе занял бы его кресло и сломал, а он бы уже сел в сломанное, как будто так и было ))))
Обратно экономом и летел. Так оно и есть.
 
@astoronny, профи бы нанял киллера кресел...
"Вечно пьяный, вечно сонный техник авиационный" на такие далеко идущие коварства не способен...
Да ведь свои ручки чешутся "восстановить справедливость"!
"...бздынь! Сказала японская пила...
"Ааааа!! *ука!! -- сказали сибирские лесорубы..." (ц)
 
EASA proposes to mandate take-off performance monitoring on new-build aircraft
Certain transport aircraft will be required to carry a take-off performance monitoring system to reduce the persistent risk of data-entry and calculation errors, under a new proposal from the European Union Aviation Safety Agency.

The proposed mandate would only apply to new-build aircraft and would be unlikely to take effect until around 2033.

EASA’s measure is being driven by the long-standing threat posed by undetected deviation from expected take-off performance – a situation which can result from incorrect take-off parameters, using the wrong runway intersection, or misconfiguring the aircraft based on erroneous weight-and-balance data.

The proposed monitoring system would use three functions – designated F1, F2 and F3 – to detect problems and alert the crew.


EASA says the F1 function would check errors in take-off parameters, such as inputs to the flight-management system, while F2 would check the aircraft’s position at the beginning of the take-off run. The third function, F3, would provide real-time monitoring of take-off performance.

1755012463107.png


Serious incidents analysed by EASA included a 100t take-off weight error by the crew of an Air France Boeing 777F

While the installation mandate for functions F1 and F2 would apply to all transport aircraft, the F3 function would only be required for large models – exempting smaller business jets and regional turboprops.

EASA justifies this preferred option by pointing out that the F3 function, real-time monitoring, is the “most complex and most expensive” of the three to implement.

While mandating all three functions could prevent 89% of potential future occurrences involving new aircraft designs, EASA says an analysis of previous incidents and accidents shows none involving smaller aircraft which would have been mitigated by the F3 function, but not by F1 or F2.


It says F3 offers “very limited benefits” for turboprops and executive jets – although business aircraft based on larger airliners would not be excluded.

EASA studied 118 occurrences worldwide spanning 1998-2023, which included 18 accidents – of which five were fatal – and 74 serious incidents.

While a retrofit of in-service aircraft is not being considered, the EASA proposal would apply to new-build airframes of already-certified aircraft types as well as new designs.

This would effectively double the number of compliant aircraft in the global fleet by 2058, some 25 years after implementation.

EASA is inviting comments on its proposals, setting a submission deadline of 3 October.
 
EASA proposes to mandate take-off performance monitoring on new-build aircraft
Certain transport aircraft will be required to carry a take-off performance monitoring system to reduce the persistent risk of data-entry and calculation errors, under a new proposal from the European Union Aviation Safety Agency.

The proposed mandate would only apply to new-build aircraft and would be unlikely to take effect until around 2033.

EASA’s measure is being driven by the long-standing threat posed by undetected deviation from expected take-off performance – a situation which can result from incorrect take-off parameters, using the wrong runway intersection, or misconfiguring the aircraft based on erroneous weight-and-balance data.

The proposed monitoring system would use three functions – designated F1, F2 and F3 – to detect problems and alert the crew.


EASA says the F1 function would check errors in take-off parameters, such as inputs to the flight-management system, while F2 would check the aircraft’s position at the beginning of the take-off run. The third function, F3, would provide real-time monitoring of take-off performance.

Посмотреть вложение 864973

Serious incidents analysed by EASA included a 100t take-off weight error by the crew of an Air France Boeing 777F

While the installation mandate for functions F1 and F2 would apply to all transport aircraft, the F3 function would only be required for large models – exempting smaller business jets and regional turboprops.

EASA justifies this preferred option by pointing out that the F3 function, real-time monitoring, is the “most complex and most expensive” of the three to implement.

While mandating all three functions could prevent 89% of potential future occurrences involving new aircraft designs, EASA says an analysis of previous incidents and accidents shows none involving smaller aircraft which would have been mitigated by the F3 function, but not by F1 or F2.


It says F3 offers “very limited benefits” for turboprops and executive jets – although business aircraft based on larger airliners would not be excluded.

EASA studied 118 occurrences worldwide spanning 1998-2023, which included 18 accidents – of which five were fatal – and 74 serious incidents.

While a retrofit of in-service aircraft is not being considered, the EASA proposal would apply to new-build airframes of already-certified aircraft types as well as new designs.

This would effectively double the number of compliant aircraft in the global fleet by 2058, some 25 years after implementation.

EASA is inviting comments on its proposals, setting a submission deadline of 3 October.
Это после Индии?
 
Это после Индии?
Это связано с ошибкой ввода веса (в том числе) для расчета взлета. В статье упоминается "ошибка" в вводе на 100 тонн веса Air France Cargo. Также на моей памяти известный взлет Emirates A346 в Австралии когда были на волоске от катастрофы. Был большой ремонт у этого самолета, перегоняли его во Францию на малой высоте.
 
На дорогах во многих всех странах есть "весовые станции" для фур...рррр...
Трудно, что ли, поставить одну на аэропорт перед выкатом на взлетку?!
Вроде как "до килограмма" там вешать не требуется...
 
Реклама
На дорогах во многих всех странах есть "весовые станции" для фур...рррр...
Трудно, что ли, поставить одну на аэропорт перед выкатом на взлетку?!
Вроде как "до килограмма" там вешать не требуется...
как в том анекдоте про сон гаишника - фура! фура! фура!

а. у.
 
как в том анекдоте про сон гаишника - фура! фура! фура!

а. у.
"А380, у вас перевес! Немедленно срулите на обочину!!! Ауу-ау-ау-аууу!!!"
"Боинг 787, порожняком идете! Нет порожним ходкам леткам!! Примите попутный груз."
 
Назад